• 07
  • 11

Tel. +32 (0)80/88.15.40

La Black*

Voor de echte liefhebbers.

Gedeeltelijk over verharde wegen en gedeeltelijk over onverharde paden. Een redelijk goede conditie en wandelschoenen zijn nodig, paden soms steil en smal.

Vanaf de parkeerplaats van de brouwerij loopt u het weggetje langs de meidoornhaag naar beneden. Ga rechtsaf en volg de weg onder de lindebomen tot over de brug van het riviertje de Warche.
Na de brug neemt u rechts het kleine pad langs de rivier. Steek opnieuw de rivier over via de brug en ga links.
Volg het pad tot na ongeveer een kilometer aan uw linkerhand het bos begint. ga links naar beneden langs het weiland (de oude route M7).
Volg het pad langs de Warche tot het voorbij de rots van Falise vlak langs een weiland aan uw linkerhand loopt.
Ga nu bij de spliting rechts omhoog (bordje met blauwe ruit) en ongeveer 50 m verder gaat u opnieuw rechts omhoog (volg dus M7/blauwe ruit)
Er volgt een steile klim, als u aan de kant van het weiland blijft dan kunt voor het laatste stuk een trap nemen. Volg het pad tot u bij een bank komt.
Een klein eindje naar rechts hebt u een mooie uitzicht over het dal van de Warche (let op er is geen beveiliging).
Vanaf de bank loopt u richting verharde weg. Ga linksaf en volg dit weggetje tot u bij de hoofdweg richting Malmedy komt.
Ga links (let op goed op het verkeer: er is geen voetpad). Ga na ongeveer 300m na het bushokje rechts richting Otaimont/Xhurdebise.
Volg de weg omhoog, als u bij een kruising komt neem het onverharde pad (min of meer) rechtdoor. Loop steeds rechtdoor tot u opnieuw aan een verharde weg komt.
Steek recht over. Volg dit pad tot u uiteindelijk weilanden recht voor u ziet. U hoort in de verte een beek stromen.
Volg niet de rood-witte strepen van Grande Randonnée omhoog, maar  loop via het smalle pad lichtjes naar beneden langs het weiland.
U komt na ongeveer 200m bij een spliting in het wandelpad. Ga hier rechtdoor en volg de wandelroute aangegeven met een gele rechthoek (valt hier samen met de GR).
Blijf de gele rechthoeken volgen tot u bij het gehucht Lamonriville op de verharde weg komt. De route staat hier niet zo goed aangegeven, maar u moet rechtdoor omhoog lopen,
100 m verder ziet u de tekens weer rechts op de oude boerderij staan. Volg de weg en ga na ongeveer 500m rechts (nog altijd de gele rechthoeken volgen).
Wanneer u weer op een verharde weg komt gaat u rechts richting Bellevaux.
De weg maakt na de afdaling een bocht naar links en na de telefooncel gaat u rechts omhoog richting kerk.
Vóór het kerkhof gaat u links richting brouwerij.
Neem na ongeveer 200m het wandelpad rechts naar de brouwerij (let op het trapje en het toegangshek).

Veel plezier !

Promenade la Black Plan

(*) Wandeling op eigen risico

Afdrukken E-mailadres

La Blanche* (1,5km)

Door dorp en langs veld.

Gemakkelijke wandeling door het dorp Bellevaux, langs historische gebouwen, gedeeltelijk over verharde weg, gedeeltelijk door weilanden.

La Brune* (6km)

Naar de bron van het bier

Gedeeltelijk over verharde wegen, gedeeltelijk over onverharde paden. Wandelschoenen aanbevolen. Wanneer het veel heeft geregend op sommige plekken modderig. Iets minder geschikt voor kinderwagens.

La Blonde* (7km)

Door het dal van de Warche en over de hoogten van Bellevaux

Gedeeltelijk over verharde wegen en gedeeltelijk over onverharde paden. Wandelschoenen aanbevolen, maar normaal schoeisel is voldoende.

La Black*

Voor de echte liefhebbers.

Adres & contact

enseigne brasserie de bellevaux

Rue de la Foncenale 1
4960 Malmedy (Bellevaux)
Tél: +32 (0)80/881.540

Proeflokaal

salle photos

Open elke zaterdag en zondag van 11 uur tot 20 uur op zaterdag en van 11 uur tot 18 uur op zondag
(zomeropeningstijden)

Rondleidingen

visites photos

Momenteel geen rondleidingen mogelijk door de nieuwe maatregelen tegen de covid-19